Härliga lördag!

Idag har det varit lokal tävling i Aneby för min (Lindas) del. Redan innan jag hade börjat rida gjorde nervositeten sig påmind :( Dels var jag orolig för hur det skulle gå att ta sig över träbron som är mellan parkeringen och tävlingsbanan, dels var jag lite konfunderad över hur Isadora skulle reagera när hon hade en kompis med sig på tävlingen. Emilia tävlade ju med Sighten också. Men peppar peppar så skötte hon sig galant hela dan! I första klassen, en 0,90-hoppning, var hon felfri och i 1-meters klassen fick vi tyvärr stopp på sista hindret. Det var en kombination med oxer-räcke och hon var väldigt bestämd på att hon inte skulle över det hindret. Men på tredje försöket lyckades jag! Skönt att få vinna den kampen!


För Emilia resulterade dagen i en felfri runda och en med 4 fel. Hon sken som en sol hela dagen och är riktigt sugen på att börja tävla lite mera. Sist var ju i Svarttorp i juni så det hade ju inte gjort något om hon visade sitt söta ansikte lite oftare på tävlingsbanan!



Nu vankas det lördagsmys med bästa Sofia i Hakarp. Hon tävlade också idag, fast kvalet till DM i Gislaved. Eftersom Izno är i toppform och GARK är Fias absoluta favorittävlingsplats så kan jag lova att det gick super idag!! Hon får berätta mera själv :)

Kram Linda


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0