Full rulle

Tar mig lite tid att skriva när jag har rast här på jobbe! Jag(fia) har varit i stallet på morgonen innan jobbet. Jag kom inte riktigt upp den tid jag hade tänkt mig men så blir det ibland. Jag åkte upp, drack som rutin mitt morgonkaffe. Jag gick ut till stallet i höstblåsten...brrr..och mockade, vägde lite foder, klappade om Manne och tittade över Izno.

Jag är extra vaksam med honom nu efter hans rymning i helgen. Jag linade honom litegranna och Jonna. L fick springa med honom...tanken som slog mig direkt var:  Han är så FIN nu! Jag tror aldrig att han varit i sådan FIN form som nu!! Det känns underbart!! HÄRLIGA HÄST!! Dock lite knäpp, men det får man väl leva med helt enkelt ;).

Min farbor John ringde pappa och frågade om jag vill vara med på Svante Johansson träning. Han verkar toppen och jag har alltid velat pröva att träna för honom. Men vi får se...jag för suga på den karamellen litegranna.

 Nu är det först och främst genomköraren hos Anita Sande som gäller =). Sen har jag ju min veckoträning för Micke Karlsson som jag trivs väldans bra med.

Ikväll kommer Millan, ÄNTLIGEN!!! Jag har saknat henne!! Vi ska rida ut Manne och Izno i skogen.. Efter det ska jag till Lekeryd och rida Agnes fina 4 åring. Det ska bli mycket spännande.

Imorgon blir det lite trimjobb på banan och hoppa ett par skutt med Manne så det inte blir nyhetens behag i 150km över hindrena hos Anita ;) hihi. Jag ska känna lite på Izno med. Jag gör nog inga särskilda övningar med honom utan vill bara arbeta honom lite lugnt i alla gångarterna. Checka av läget helt enkelt =).

Nehe nu väntar kopp nr 3. Ha en finfin dag!

KRAM Fia

Manne och jag i Tingsryd.


Nöjda och glada båda två, i tingsryd även detta.


2:a plats av 90...det kändes mycket bra + att ritten var en av de finaste vi gjort;) inget slit å släng där inte!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0