Formen håller i sig

Det var så HÄRLIGT att känna formen på hästarna igår.

Izno var jättefin. Jag hoppade studs på böjt spår och 5.5 med bommar emellan de små hindrena + galoppbom både in och ut från serien. Dessa övningar gjorde han i balans och med bra rytm. Min sits var nog rätt hyfsad också =)..meeen det kan ju alltid bli bättre, det är ju det vi strävar efter!!

Manne kändes också väldigt fin. Han fick gå 5.5an men inte studsen på det böjda spåret. För att det skulle bli enklare för honom travade jag in och gav signal för galopp över första markbommen. Han har fortfarande lite bråttom för det är ju såååå kul att hoppa så jag måste vara extra noga med att inte gå fram med överlivet. Balansen äe ju A och O!!!!

Jag travade över cavalleti hade en bom ca 6 meter bakom som jag fattade galopp över. Första gången var han lite seg, då gav jag honom en tydligare skänkel, andra gången satt fattningen direkt över bommen. Snabba signaler och snabba reaktioner det är bra =).

Efter jag trimmat mina GOA hästar kom Agnes med sin 4åriga Tilde. jag red henne en stund. MYCKET trevlig häst!! Det är så härligt med en så stor häst som hon(171) som har en så bra naturlig balans och som bär sig så bra som hon. Jag är helt övertygad om att Agnes och Tilde kommer få väldigt roligt tillsammans i framtiden!!

Jonna. S hoppade Fantasia tillsammans med mig när jag red Izno. Det har hänt SÅ mycket för dem!! Fantasia har utvecklats i raketfart!!! Hon fick också hoppa 5.5 och skötte sig jättefint!! Örona var spikrakt framåt!! Det kommer bli en kalashäst av henne i framtiden. Hon är för övrigt till salu, BILLIGT (tycker ja).

Jag avslutade kvällen med en underbar promenad med Sandra!! Vi har alltid så mysigt när vi är ute och går. 40 minuter känns som 10 eftersom vi har så mycket att prata om.

Ikväll ska jag hoppa för Micke! Mer om det senare i veckan.

HA DET TOPPEN!!! KRAAAAM

p.s är det någon som är intresserad av att hjälpa mig i stallet?? maila gärna till mig. [email protected] d.s

/// Fia


Här är jag och vårt avelsto Licala när hon var 4år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0