En morgon i effektivitetens tecken

Nu sitter jag här i Hakarp mätt och belåten. Kaffebryggaren puttrar för fullt.

Jag väntar på att Ida ska komma ner så vi kan ta en kaffe tillsammans. Snart kommer Sandra och då ska vi rida ut en sväng ihop. Det känns som den här starten på morgonen kommer bli riktigt bra.

Jag har varit ute i stallet och fodrat, mockat hagar, boxar och vägt foder. Innan jag släppte ut Mani tog jag av honom täcket och bortstade honom noga. Han är så mysig för när man väl pysslar med honom försvinner tid och rum. Det spelar ingen roll om alla andra hästarna står och äter havre, skrapar i golvet eller pratar med varandra. Han bara står där....och njuter.

Det är tacksamt att pyssla men en sån häst, till skillnad mot Izno. Han ska kika där, eller så är borsten för hård eller är det en fluga som stör eller så kanske han känner för att äta eller gå ut just då....hihi...knäppis han är. Men det är ju lite det som är kul med hästarna när man märker deras olika personligheter.

Igår hann jag med många av de sakerna som jag egentligen borde göra! Det känns så himlans skönt! Nu är det bara några saker kvar, undra hur länge jag ska dra på dem =S. Ikväll ska jag till Josse och mysa jag längtar verkligen efter henne och hennes underbara 6 månaders tös.

I helgen åker jag upp och tränar hos Anita med två hästar. Det ska bli såååå spännande. Jag har längtat efter detta tillfälle enda sen jag bokade träningen.

I veckan får Izno ta det lite lugnt. Han hoppade ut från hagen häromdagen och sträckte till sig. Han var lite mör i kroppen i ett par dagar och jag målade F*N på väggen och var jätteledsen. Men igår såg han superfräsch ut så det är skönt!

Fortsättningsvis kommer Izno få gå i sin lilla grushage med HÖGA staket och pappa ska sätta upp galler på boxen. han är absolut ingen stimmig häst. men när han blir uttråkad så tar han egna initiativ, vilket inte alltid är så bra.

Nehe nu ska jag dricka en kopp med Ida och strax ge mig ut i den friska morgonluften.

CARPE DIEM

<3

Fia

Två morgontrötta på väg till Eksjö på tävling
p.s igår hämtade jag två superfina täcken på Charlies, Kingsland. jag kände mig helt pirrig när jag gick ut med dem i händerna...hihi d.s



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0