Underbara morgon

Idag har vi varit ett helt gäng i stallet samtidigt. Det har varit supermysigt. Det var jag Fia, Jonna. S, Ida och Jonna.L.  Jag, Jonna och Jonna red ut med hästarna en liten lugn runda i skogen. Jag red Manne, Izno ska vila idag.

När jag vilar Izno går jag en sväng med honom för att försäkra mig om att han inte står helt stilla hela dagen. Efter tävling är det bra om han får röra på sig lite lätt så han inte stelnar till. han blir också fjäskad för med massage och värmelampor över ryggen.

Ida har varit SÅ duktig idag i stallet. Hon har städat och städat och städat!! BEUNDRANSVÄRT måste jag säga! Och väldigt inspirerande för en annan att greja och göra fint, höstfint =).

Ikväll ska jag longera Roddan litegranna.Det ska bli sååå spännande att sätta igång honom nu. Jag kan förtälja att han numera är MIN EGNA häst! Jag har köpt denna ljuvliga, känsliga individ av Ida och Rickard!!!

Efter stallet blir det SPORTLIFE!! TRÄNA TRÄNA =)=) sååå kul!!

Framöver blir det nationella tävlingar för Izno, hans säsong kommer att bli lite längre i år än vad som var tänkt från början. Detta beror på att han hade skada i somras ju!!

På söndag blir det 90, 1m GRAND PRIX i tenhult med Manne...mer om det kommer!!

Ha det töppen!! PÖSSSS /// Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0