Hästbestyr och hjärtansbak <3

Det var en kylig morgon när jag Fia åkte upp till stallet. Det är ju ingen höjdare att skrapa rutan, men tyvärr går tiden mot den delen av året då det blir så. 

Väl uppe i stallet fixade jag innan Sandra och Jonna. S kom. Efter lite kaffe så var jag som vilken människa som helst ;).

Jag och Jonna. S red runt Lithmans idag. Det var en lugn och härlig tur. Vi träffade Jannie Lithman på vägen och fick en skymt av hennes sööööta flicka. När vi kom hem ställde Jonna in Fantasia, hon fick gå lugnt idag eftersom hon gick hoppträning för Micke igår. Det gick HUR BRA SOM HELST när de tränade!! De hade till och med hoppat trekombination och Fantasia hade hoppat bra och varit väldigt cool till sinnet!! Hon har gjort ett riktigt bra jobb med Fantasia den där Jonna!!!

Izno fick sig en liten trimtur efter uteritten. Igår när jag red på banan låg nerverna utanför kroppen på honom. Han var så löjlig!!! Det var mörkt och det ven i löven huuuuuga!! Efteråt slet han sig och sprang som en galning runt runt på gården. Och där stod jag helt uppgiven och tänkte: Detta blir hans SISTA stund för han kommer springa in i något!! och bryta ett ben eller nåt!!!

Men det gjorde han aldrig tack och lov!! Och idag gick han som den lilla strålande stjärnan han brukar vara ;).

Manne fick en skritt tur och han var väldigt mjuk och fin!! Han hade dock lite svårt att hänga med Sandra och Legendes rallyskritt...:P.

Snart ska jag hem och rida Roddan, något som jag verkligen ser fram emot. Innan dess blir det sportlife. Jag ska träna ben, rumpa och rygg.....ooooch förbränna. Jag har sån superträningsvärk i mina armar. SKÖNT med träningvärk för då vet man att man gjort något som ger effekt i längden.

Ikväll ska jag hjälpa(titta på för Idas bästa) till att baka vaniljhjärtan till Idas bröllop!! Myyys!!

Ha en fin kväll!!

Kramar Fia


Så här kan de se ut...undra om våra blir lika fina ??? De blir i alla fall bakade med kärlek <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0