Galoppombyten, uteritt och längtan efter nästa sommar

Ja så är det...Igår när jag Fia kom hem efter jobbet var det kolsvart ute...näst intill i alla fall. Det blåste en hel del också. Åhh jag börjar redan längta efter våren och sommaren 2011, vintern som knappt börjat!

Efter en kopp kaffe med min kära mor bestämde jag mig för att åka till ridhuset och trimma Izno. Jag vet ju av erfarenhet från förra veckan att min kära tävlingskamrat blir otroligt nojig och får nerverna utanpå kroppen av blåst och mörker...och kyla!

Kl 19:30 bar det iväg till Lasses ridhus i Lekeryd. Jag kan faktiskt erkänna att det bar mig emot litegranna att koppla på släpp...lasta in och ge sig iväg. Men det är lika bra att inse att det kommer att se ut så här en bra tid framåt!!

Väl hos Lasse lyckades jag lasta ut min vildning själv(ingen kunde åka med mig), tog med honom till ridhuset och fixade iordning honom...själv. Efter en stunds ridning var han riktigt avslappnad och fin! I början sprang han och lyssnade på blåsten som gjorde sig påminnt i taket.

Jag tränade på mina älskade cavaletti ;). Jag red klockan...lekte lite med galoppsrången emellan bommarna. Ena gången red jag på 4 andra gången på 5. Det gick KALAS faktiskt!! Efter det tränade vi på galoppombyte vilket Izno och jag har lite svårt för. Shiiiit...impressive!! Han gjorde ett par byten så att jag höll på att studsa ur sadeln!! Jag har bara varit med om det på en häst innan. Billy en häst som jag red för 10 år sedan ;);). Nu ska vi bara fortsätta träna på detta så det sätter sig.

Det är ju inte lika kul att köra ökad galopp i kors ;).

Idag har jag ridit ut Izno på morgonen innan jobbet. Manne får vila och Roddan ska få ett trimmpass på banan. Det är så härligt med Roddan för han hetsar inte upp sig i onödan! Strunt samma om det är mörkt och blåsigt...he is still focused!!

Funderar på att klippa klart Izno ikväll, träna lite på gymmet....vi får se. Det är inte svårt att fylla dagarna. Ni som håller på med hästar vet ju precis vad jag menar!! ;)

Ha det töppen!! Kraaaam Fia



Titta!!! Vitt!!! Frrrrrrr


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0