03:50.....uuuuusch vad håller jag på med???

Japp seni det var så tidigt Fias klocka ringde idag. Jag och min fantastiska far åkte till Grevagården klockan 04:30.

Jag red en 120 klass bedömning a:o. För er som inte vet vad det betyder kan jag tala om att det är en tidshoppning.

Izno är i STORFORM....lite jobbig faktiskt. Idag var en sådan dag som han inte riktigt visste vad han skulle göra av sin energi. Stackars dem som red fram samtidigt som mig! Jag kom och travade på spåret, en häst stannade på oxerna brevid, killen som satt på hästen LAPPADE till sin häst ordentligt. Vad gör Izno då?? Jo seni, han tvärnitar och kastar sig åt sidan. Sen kom det en häst bakom oss HJÄÄÄÄÄLP en MONSTER-häst!!! HJÄÄÄÄLP vi möter en MONSTERHÄST....ja så höll det på. Bock och brall efter sprången...osv.

Jag vet att han inte är rädd egentligen. Men det hjälper inte att bli arg på honom...utan bara rida lugnt och fint, hålla honom aktiverad och låtsas som det regnar...Izno skulle aldrig sparka, men jag ångrar ändå att vi glömde vår röda rosett för då håller iallafall folk lite avstånd.

Väl inne på banan var han som vanligt stenhårt koncentrerad på sin uppgift. Vi rev ett hinder, näst sista. Det var en böjd väg med valfriheten 6 bak eller 5 fram. Jag bukar alltid hålla igen och det trivs Izno med. Idag gjorde jag avvägningen FRAM istället. Jag fick ett litet flott språng in på linjen och kände att det var mest naturligt att fortsätta framåt.

Summan av det blev en rivning in i kombinationen eftersom han fick ett litet stort språng in på A hindret.

Det jag måste jobba vidare på är att få han ÄNNU mer reaktionssnabb och fram för skänkeln. Jag började att rida framåt redan i landningen in i linjen men det räckte ändå inte riktigt till eftersom jag inte fick den förväntade reaktionen av min skänkel framåt.

SKITPET!!! Och jag å Izno var snabbast av alla 90 starterna...surt, hamnade precis utanför placering. Men jag är ändå MYCKET nöjd med min lilla svarta älskling!

Imorgon rider vi endast 125. Jag fick veta att 145 går innan 135 hoppningen och jag vill inte att Izno ska behöva stå och vänta så länge på transporten.

JAG TYCKER DET ÄR DÅLIGT ATT MAN VÄLJER ATT LÄGGA 145 SOM ANDRA KLASS FÖR ATT KLASSEN SKA FÅ STÖRRE PUBLIK!!

JAG TYCKER ATT TÄVLINGSARRANGÖREN HAR LIKA STOR SKYLDIGHET ATT SÄTTA HÄSTENS VÄLMÅENDE I FOKUS SOM RYTTARE OCH HÄSTÄGARE HAR!!!

Snart kommer farmor och farfar hit. Jag har bjudit hit dem på mat...jag längtar efter dem så mycket!!! Innan de kommer ska jag vila en stund. Jag är så TRÖTT!!!

Efter det ska jag rida Roddan och ta en löptur i skogen.

Ha det töppen!! Pusss


Det finns alltid tid för mys med sina 4 benta vänner, även klockan 4 på morgonen. Här blir jag ihjälgosad av Shikaka, Bill och Bull. <3

Shikaka <3

Grevagården kl 6:30 på morgonen

Så har våra fina teamjackor kommit =) det behövdes i Grevagårdens kalla ridhus idag!!

Loggan sitter på baksidan =)

Nu vila sen äta, fika, mysa å jobba!!
 <3 <3 <3 <3 <3
JAG ÄLSKAR MITT LIV!!!! DET ÄR BÄST!!!


Kommentarer
Ida

Vad fiina teamjackorna blev =)

2010-10-30 @ 13:48:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0