Snöyra & storslagna planer =)

Sitter i soffan mellan Biggan & Sylvester alias Pumba 1 & Pumba 2. Tack vare dessa förtjusande gasbollar har jag nu insett att min middag söndag kväll bidrog till min rallymage. Jag brukar spara rester och blanda i torrfodret till mina små Darlings för att göra guldkant på deras tillvaro. Och det har jag fått erfara idag. Båda två älskar att gosa, jag är den typ av matte som låter mina små ligga i soffan och i sängen.... Så jag får skylla mig själv nu när jag sitter i ett inferno av bäslukt.

Meen magen är okej igen och det är jag mycket glad för. Dagen som har gått har jag tillbringat i stallet tillsammans med Jonna S och Sandra. Först red vi Nita, Ramses och Legende, en årgång som vi är väldigt glada över. Trots mängder med erfarenhet av väder och vind var de taggade till max. Ja som ni vet ser saker och ting inte likadant ut när det är täckt med snö.... Hahahahahahaha så roliga de är våra hästar. Takt, bock, galopp på stället med öronen spikade rakt fram. HÄRLIGT tycker jag =)

Andra ridturen red jag Locantus, Sandra på Roddan och Jonna på lille Woody. Vi tog en liten kortare runda för att Woodys kondition inte är det bästa. Men trots sina snart 25 år, var han heelt crazy.. Takt, galopp, hopp m.m. Locantus var inte heller sen, INTE ETT ENDASTE STEG I SKRITT!!! Jag kanske borde skita i hoppträningarna nästa år och gå på skrittkurs istället hahahahaha... =D

När man rider ut tillsammans som vi har gjort idag kommer man fram till väldigt bra och smarta planer... Både stora och små. Jag ska berätta en plan, eller snarare planering. Vi tjejer i stallet ska åka och lyxa oss i Thailand nästa år, då ska vi ha med oss tävlingsterminen, så att vi på en kväll i värmen kan sitta och planera hela våren... Ååå vad roligt vi ska ha...
Sen har vi några fler större planer, men de kan jag inte förtälja ännu ;))

Nu ska jag hoppa i bingen, Rikard ligger redan och snarkar för fullt :P Det är en lååång dag imorgon...



Fia & Woody <3

Pappa när han lussade för oss förra året =D

Pussisar Ida =D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0