Liten & Galen

När jag & Sandra var ute och red i Fredags, förklarade jag för Sandra hur den gamla vägen gick innan. Den som jag har beskrivit för er innan, där alla bilarna kör fort.. Jag visade också vart jag och Fia red när vi var små. Eftersom vi inte fick rida på stora vägen för mamma och pappa så hittade vi en massa olika ridvägar i skogen. Jag och Fia red på de allra konstigaste och svåraste ställen man kan tänka sig. Ingen som helst självbevarelsedrift. Ibland när vi inte kom fram, kunde vi hoppa av våra ponnysar och leda dom... Helt ofattbart....

Jag kom och tänka på hur roligt vi har haft, jag & Fia. Vi busade massor, men kunde också bli fullt osams och rida åt olika håll bara för att vi var så arga på varandra. Det var också sällan som vi red med sadel,,, så vilken balans vi måste ha haft då =)

Jag kommer så väl ihåg våran kupp mot mamma och pappa, då vi ville ha en egen häst. Vi satte upp lappar i hela huset... På kylskåpet, i kylskåpet, alla dörrar, speglarna.... SNÄLLA MAMMA & PAPPA KAN VI FÅ EN PONNY...
En kväll rullade transporten upp på gårdsplanen hemma. Klockan var ganska mycket och både jag & Fia var redan pyamasklädda.. Pappa ropade på oss att vi skulle komma & titta på den nya soffan. Vi sprang ut och där stod Fanny <3 Världens absolut finaste lilla schetlandsponny. Åååå så vi borstade och pysslade med henne. Fanny var 12 år när vi fick henne och hon blev nästan 30 år gammal. Hon gjorde precis som hon ville, tog sig ut från alla hagar och när hon brunstade rymde hon till grannen och flörtade med deras lilla ponny. Hon smet in i stallet och åt upp katternas mat och på sommaren stod hon och svalkade sig i garaget. Det är minnen det =)

Det tog inte lång tid innan jag fick ta över min storebrors ponny Lucky. Det var helt perfekt, då hade jag & Fia möjlighet att ut & busa ihop. Lucky, hon var i släkten hela tiden, flera av mina kusiner lärde sig att rida på henne. Hon, precis som Fanny blev gammal hos oss <3


Fanny & Matulda.. På vintern låg alltid katterna och sov på hennes rygg och hon tillät det.. så snäll som hon var.



Lucky... Hon var en helt fantastiskt snäll liten ponny, som faktiskt hoppade väldigt bra.

I mitt hjärta ler jag stort... Det är dessa små ponnysar som grundade Fias & mitt intresse <3 <3 <3

// Ida


// Ida



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0