Vi hade iallafall tur med vädret =)

Idag har det varit träning på många olika håll. Fia tränade markarbete för Ulla Wadeborn, med Iznogood.Linda red både Toscana & Isadora för Christoffer Andersson.Sandra & Legende hoppade för Fredrik Gustavsson. Jonna på Roddan & jag på Locantus slipade formen hemma. Tyvärr kan man inte vara på alla platser samtidigt men jag har pratat med hela gänget och alla är över lag nöjda med sina pass. Extra roligt tycker jag är att Lindas Isadora utvecklas mer & mer och kan kanske snart få tävlingsdebutera!! Bra Jobbat Linda!!!!

Det där med Hippson tycker jag är kanonbra, där kan man hitta allt från roliga bloggar, inspiration, motivation & slutligen bra övningar från landets främsta ryttare. Jag valde ut en träning som var lämplig för både unghäst och äldre häst, mycket för Locantus, men även för Roddan som är ganska ny i gemet.Givetvis så blir ni som läser nyfikna på vem som skapat just denna träning??? Svaret är sveriges stolthet Peter Eriksson =) 

Innan vi började med övningarna så värmde vi upp med övergångar, sidvärtes rörelser och Locantus fick träna lite galoppombyten. Vi lade även till travbommar med 1m,1.10m,1.20m,1.30m. Vi började på 110 och både minskade och ökade längden uppåt och nedåt för att träna styrka och flexibilitet i traven =) Vi tycker om att använda oss av bommar i markarbetet för att hästen får jobba mer aktivt och tycker oftast att bomträning är lite kul . Vi använder oss även med bommar i galopp & skritt.


Hoppövningen började vi med tre galoppbommar med 15meter emellan, där kunde vi välja att rida på fyra eller fem galoppsprång. Sedan hade vi två linjer, båda på 21 meter. Ett på rakt spår och ett på böjt. Vi hoppade också studs, vi avslutade med en liten bana, där högsta hindret låg på 120 =).Locantus fungerade jättebra genom hela ridpasset, han var mjuk och fin och lyssnade bra för hjälperna. I hoppövningarna så blev han lite "frisk" ibland för att han tycker att det är så kul och har mycket bjudning på hindrena. Roddan var dagens stora glädje, jag har inte sett han hoppa på ett tag så jag blev mycket positiv när jag såg utvecklingen. Han har gjort stora framsteg på kort tid och jag är mycket nöjd med arbetet som Jonna har lagt ner på honom =)

// Ida



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0