Vad är bättre?

Idag har jag överraskat tjejerna! Jag har mockat och vägt foder till alla hästarna. Snart ska jag ut och göra det sista innan jag åker till jobbet! Hade en liten paus. Drack en kopp kaffe utanför stallet. Blå himmel, hästarna lugnt ätandes i hagen. Fåglarna kvittrar och solen skiner. Då slog mig tanken...kan det bli bättre??? Det är ju det här som är så underbart som driver en under vintern när det känns som både tår och fingrar ska trilla av i kylan. Man sitter i mörkret påpälsad och skrittar med en missriktad pannlampa på hjälmen, som hästarna dessutom blir görrädda för. Händerna blir slitna av all broddning hit och dit....ryggen känns stel av all slit med skottkärran genom snön ut till stacken, iväg med transporten till ridhus var och varannan dag, saltning i backarna för att kunna ge sig iväg, täcken på och täcken av, slit å släp och inga roliga tävlingar på fleeera månader......MEN VAD GÖR DET??? NÄR MAN SITTER EN SOMMARMORGON I LINNE UTANFÖR STALLET OCH SPANAR PÅ HÄSTARNA MED EN KOPP KAFFE I HANDEN MED FÅGLARNA KVITTRANDES I ÖRONEN???

/// Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0