Min farbror Lasse

Pappa var hos Lasse förra veckan på en fika, Lasse som har stenkoll på avel tipsade oss om en högintressant hingst. En hingst som han tror ska passa Licala vårat avelssto väldigt bra. Eftersom Lasse är väldigt framgångsrik/insatt i hästavel, följer vi detta år hans råd om hingst =) Det blir hingsten Clearway, i hans stamm finns både capitol I, Ramiro & Lord. Imorgon åker jag, Linda & pappa med Licala till stationen för att kolla henne om det är dags. Så håll alla tummar & tår för oss =D

Jag är ju redan i nästa års fölstadie i tankarna nu och fantiserar om hur fölet kommer att se ut?! Sto eller hingst? Brun eller skimmel?? Vad ska den heta??  Om allt går bra såklart!! Det där med föl är ju så himla roligt, att få vara med från början, med allt!! =)

För övrigt så ska Lasse vara med som representant för ASVH, när uttagningarna för unghäst VM görs. Då tillsammans med Knut Axel Nordenbeldt, Peter Eriksson och Royne Zettermann. Uttagningsgruppen rangordnar hästarna aktuella för WC och OC i Zangersheide bestämmer vilka som blir uttagna. Så jag måste säga att jag är väldigt stolt över min farbror Lasse, som har så mycket kunskap =D




// Ida



Kommentarer
Hanna

Och jag är mycket glad och stolt att få samarbeta med honom!!

2010-06-20 @ 22:26:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0