Gyllene stunder =)

Denna dagen har varit totalt fulländad, falsterbo närmar sig med stormsteg och vi har haft mycket att stå i! Morgonen innebar ett svettigt ridpass tillsammans med Locantus. Han gick verkligen suuper idag, trots alla äckliga blinningar som har varit på hugget idag. När vi ridit klart så badade jag Locantus, ja man kan säga att han verkligen behövde det!! Jag brukar alltid borsta honom väldigt länge, men han har en förkärlek till att gnida sig ordentligt på de skitigaste ställena i hagen som han kan hitta så därför var han inte ren om man säger så. Jag använde ett glansschampo som Fia vann med Izno på Jfk i våras, och jag säger bara WOW!! Det var nästan så jag kunde spegla mig i pälsen efter att han hade torkat. När jag var klar med ridning & bad, så mockade jag hela stallet, krattade ute & gjorde faktiskt riktigt fint. Ibland blir jag bara så nöjd med mig själv :D 

Väl klar i stallet så var det en stund kvar tills att Linda skulle komma & hämta mig, så jag stekte på lite i solen,, det var jättehärligt! Underbara SOL!! =) Tog också en kaffe,, för det kan man ju bara inte leva utan, iallafall inte vi i gänget uppe i hakarp ;)

Jag, Fia & Linda handlade kläder, det var helt underbart. Det var längesedan jag unnande mig själv ngt, det är bara Locantus som har fått allt det senaste. Men som sagt nu var det min tur. Det blev 2 skjortor, 1 par shorts, 1 par leggins, 3 par skor, 1 linne, 1 kavaj och så mascara =)

Vi passade på att fika hos mormor & morfar innan, vi fick lite kaffe så att vi var riktigt igång & taggade inför shoppingrundan.

Linda handlade massor hon med, hon hittade en suuperläcker klänning som hon ska ha med sig till falsterbo :D och mycket, mycket mer..... Jag tror att jag har en förmåga att dämpa shoppingångesten på mina vänner ;) hahaha

Fia hittade också ett par saker. Jag köpte en tröja till henne, hon blev faktiskt riktigt glad :D . Träffade också Mona Melvold i stan, hon e verkligen gullig & det är alltid roligt att byta lite ord med henne!!
När vi var klara i stan åkte jag & Linda upp till farmor & farfar, farmor fyller 80 år imorgon så jag passade på att gratta henne eftersom jag drar till öa imorgon & jobbar i 3 dagar. Farmor fick en vit blus med blå blommor på och hon blev verkligen JÄTTEGLAD :D




Morfar & Farmor fyller år på samma dag =) Denna bilden är tagen när vi i gänget har förfest hemma hos mormor & morfar... Och att morfar fyller 80+ det kan man inte tro =D

// Ida



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0