Den personliga utvecklingen

Det senaste halvåret har jag arbetat otroligt mycket med min personliga utveckling. Den personliga utvecklingen handlar om hela livet och hur man med väljer att leva det. Som ni förstår så går ju det hand i hand med hästarna. Självklart för mig eftersom jag älskar att hålla på med hästar och de fyrbenta djuren och livet kring dem.Det  är en stor del av mitt liv. Jag har läst många böcker som handlar om detta ämne. Någon bok som riktar sig just åt det idrottsliga sammanhanget sen har jag också läst böcker som handlar om livet i det stora hela. En del i mitt veckoarbete i denna härliga utveckling är att skriva tacksamhetslista. Det är för övrigt taget ur en bok som den fantastiska människan Mia Törnblom har skrivit, Självkänsla nu heter den. Det mesta handlar ju om hur man vänder sina tankar och det är ju väldigt lätt att man hela tiden fokuserar på det man inte har eller det man inte kan. Meeeen nu är det slut på det. För att lyfta det som är värdefullt för mig och för att jag ska bli påmind om det och inte glömma bort så skriver jag tacksamhetslista.Här kommer min tacksamhetslista för dagen:

Jag är tacksam för att jag är frisk
Jag är tacksam för att jag har en familj som älskar mig
Jag är tacksam för att jag har fina vänner som alltid ställer upp på mig
Jag är tacksam för att jag har så fina hästar
Jag är tacksam över min goa hund
Jag är tacksam för att jag har ett arbete som jag tycker om

Listan kan göras lång, men för idag får detta räcka

Man ska aldrig ta något eller någon för givet! Och man ska LEVA livet varje dag! Allt blir så himlans mycket roligare då. Det är en väldans härlig känsla att vara tacksam=)

KRAMAR till alla! // fia <3


Kommentarer
mona melvold

Det är en mkt fin sida ni har, alltid lika roligt att gå in o läsa på den! Ida, jag tycker du är en fantastisk tjej o det du skrev här stämmer mkt bra!!:):) Många Kramar ifrån mej:):)

2010-06-15 @ 12:59:16
Ida

Heej Mona! Jätteroligt att du följer våran blogg/gemenskap. Ja visst var inlägget bra!! Håller med helt & hållet. Fia var det denna gången som "höll i pennan". Vi har i gänget kollat lite efter föreläsningar om personlig utveckling. Fia gick på Mia Törnbloms och tyckte den var jättebra!! Och utvecklas det vill man ju alltid =) Ha det det underbart =) Kraaamar

2010-06-15 @ 16:08:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0