Så var det dags igen

Nu äntligen har jag Fia tagit mig lite tid till att skriva.

Jag har precis kommit in från en mysig stund i stallet. Jag och Jonna. S har varit ute i mörkret och ridit med Roddan och Fanny. De skötte sig jättebra!! Det blev en ca 2 km lång skritt tur. Imorgon bär det av till lekeryd för lite träning i Lasses ridhus. Både Fanny och Roddan går väldigt bra nu trots svårigheter att ta sig till bra ridmöjligheter. Roddan har varit i ridhuset 3 gånger förra veckan och var verkligen hur cool som helst!!


Här är Roddan för någon månad sen. Nu har han massor med päls, men till helgen åker den av!! Så får vi se en lite sportigare sida av honom =)


Lilla Fanny. Hon är SÅ mysig och tillgiven...en riktig tjejhäst verkligen!


Det är ju vackert med vintern....meeen jag känner ändå att jag är en vår,sommar,höst människa. Men det kanske beror på att man får greja och ordna i ur och skur oavsett väder och temperatur. Men trots all snö och köldknäppen som var förra veckan känner jag mig riktigt laddad. Manne ska bara fånya skor så är det dags för honom att sätta igång igen. Han har latat sig i 8 veckor nu =).





Jo förstår ni det är ett kors som någon satt upp i Hakarpsrondellen. Varje gång jag kör förbi det blir jag glad.På det står det DU ÄR ÄLSKAD FÖR DEN DU ÄR. Jag tycker att det är något man borde ta åt sig.

Jag hörde om tre ungdomar som omkom idag!! Det gjorde mig SKITLEDSEN!!! Jag grät och det gjorde ont i mig när jag tänkte på dem och deras familjer!! Och under en kort period den senaste tiden har flera människor i min närhet gått bort. Väldigt jobbigt,alldeles för unga dessutom!!

Då tänker jag det som jag brukar tänka, man vet aldrig vad som händer en, livet kan försvinna när som helst.Man MÅSTE ta tillvara på det. Älska sig själv och sin omgivning!! CARPE DIEM...den meningen borde finnas med en alltid!! Man ska aldrig ta varandra för givet, inte bråka i onödan eller oroa sig för småsaker. SKITSAMMA vad gör det om hundra år??  <3 <3 <3

Jag gör i alla fall precis som jag känner för och det är SÅ BRA!!! Jag har det bra!! Inget att klaga på faktiskt(förutom snön då om man ska va bitter;P). December har varit full av galej, det är inte slut heller...snart är det bröllop!! Läängtar!!


Å vad ska jag ha på mig då??? Det är jag och mormor, det började planeras redan i somras.Men planen har ändrats och kommer att ändras. Och hur man än kommer snajda till sig så kommer man inte va i närheten så vacker som bruden, min ÄLSKADE syster Idi <3.

Nu ska jag åka hem å städa,laga mat och fånga julstämning ihop med Frank Sinatra ;)

Ha det najs,det ska jag ha...å glöm inte CARPE DIEM!!!!! Pusss från Fia



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0