Tårtkalas & Hjärnsläpp

Jag hörde ett repotage på p3 häromdagen om hur man ofta glorifierar allt på Facebook och när man bloggar. Jag kan till viss del hålla med. Jag skriver sällan om när jag är ASARG på Ida om något, vilket händer emellanåt. Jag skriver heller aldrig om när dagen varit skit och när jag skrivit på längst upp på min tacksamhetslista att tack för att den HÄR JÄVLA DAGEN ÄR SLUT!! Men idag så ska jag skriva om lite motgång.

Efter mycket om och men bestämde jag mig för att åka till forserum och tävla. Vattnet hade sjunkt undan bra och jag kände att det var ett bra beslut. Jag var lite nervös inför mina starter eftersom min sista start jag gjorde med Izno i Tingsryd inte var den bästa. MEEEEN TÄNKTE JAG, det hade varit finfint med en blågul......shi fick jag...Vinnardjävulen var i mig i 120, Jag och Izno flög över hindrena...korta bra vägar tog vi, balanserat var det, snabbt gick det...jag höll planen...fram till sista hindret..J*LA jokerhinder. Jag red runt ett hinder som jag inte tänkt från början, andridningen blev dålig och Izno tyckte inte att vi skulle hoppa över med så dålig plan innan. Andra anridningen var inte heller bra....Izno stannade och jag fick en härlig MARK KÄNNING. Jag var lite arg och bitter ett tag efter...men men jag gaskade upp mig till klassen efter.

Då fick jag ett HJÄRNSLÄPP!! Ja det är sant!!! ETT HJÄRNSLÄPP!!

Jag red på 6 när det skulle va 5....jag tänkte shiiiiit va tajt....shit...och kom aldrig till ridning. När han stannat på det hindret kom jag på att det skulle vara 5!!!! Så himla onödigt jag tänkte helt enkelt fel....Resten av banan seglade han över mycket fint.

Så är det ibland, det blir inte som man tänkt sig.

jag har lärt mig av dagen att FÖLJA PLANEN och att tänka på de bra bitarna. Av ca 40 språng idag har 3 varit sådär...resten har faktiskt varit super.

Nästa helg ska jag och IZNO till Gislaved! Det är min absoluta favvo tävlingsplats. Det går jämt bra för mig där!!

Ha en toppen kväll

Och tack för att den är JÄVLA dagen snart är slut!

PUSSS Fia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0