Åhhh jag blir så arg!!

Hur svårt ska det vara?? Att bara trycka lite lätt på bromsen?? Istället för att bara blåsa på med ett 24meters ekipage i minst 80 knyck!! Pga av detta så har vi en häst halt!! Tack gode gud att inte jag,Jonna S eller Fia blev skadade!! Locantus är inte ens rädd för lastbilar, men när de kör så fort så blir till och med han skraj..... Helt darrig av ilska ringde jag och skvallrade för pappa... Vi fick vända ganska fort eftersom vi såg att Fantasia hade blivit halt. Då möter vi pappa som står och väntar jämte vägen fly förb...ad,, då kommer lastbilen, lika fort... Pappa var tvungen att köra ut mitt i vägen annars hade han inte släppt på bromsen ett dugg.... Och han fick höra!! Oj Oj Oj vad pappa var arg,, först så erkände han inte, men eftrsom vi var där på vägen och sa till honom, gav han med sig.... Hoppas hoppas att han har lärt sig en läxa,,, j-la idiot!!!


Efter den korta skritt-turen red jag Locantus och han gick så bra =) Vi tränade på sidvärtes rörelser, övergångar och öka & minska. Vi har en hel del att träna på där, jag & Locantus. Vi är bra, men kan bli mycket bättre =) det kan man alltid bli =)

Nog om det, nu måste jag gå och packa, vi ska flytta snart =) Weeeiiiiii!!! Dessutom väntar jag på att Linda ska ringa och berätta om träningen för Christoffer =)


Locantus när han var 3 år <3 <3 <3

Puss & Kram Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Team VIP-Wins

Vip Win´s är ett gemensamt namn för vårat stall & Kennel... Det står också för en stor gemenskap där vi alla har ett gemensamt intresse för hästar & hundar.

RSS 2.0